Returnarea produselor

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014: Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau in cazul prestarilor de servicii de la incheierea contractului.

Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.):

  • reprezinta contractul la distanta incheiat intre Vanzator si Cumparator, fara prezenta fizica simultana a Vanzatorului si a Cumparatorului.
  • orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.

Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobituri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).

Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.

Conform art 10 lit. c din O.G.130/2000 Bravest Tree SRL detinatoarea de drept a magazinului online cu denumirea comerciala BPRINT isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea urmatoarelor produse:

  • Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • Consumabile (acumulatori,baterii, cartuse imprimanta etc); In cazul echipamentelor de printare desigilate, daca se solicita retur, clientul va suporta achizitia unui cartus/set de cartuse noi.
  • Produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard);
  • Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii)
  • Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme, nu pot fi returnate.
  • Produsele ce constituie un set trebuie returnate ca set.
  • Daca produsul, consumabilele sau accesoriile acestuia prezinta distrugeri sau deteriorari mentionate la paragraful anterior nu se accepta returul sau se poate percepe o taxa de aducere la conformitate a pordusului.
  • Daca produsul prezinta deteriorari si distrugeri mecanice din manipulare sau utilizare necorespunzatoare, Bravest Tree SRL isi rezerva dreptul de a nu despagubi clientul, produsul fiind returnat pe cheltuiala acestuia.

Detalii returnare produse

  1. Cumparatorul are dreptul de a returna produsele cumparate online si livrate prin curier, in maxim 14 zile de la intrarea in posesia ultimului produs din comanda.
  2. Produsele returnate trebuie sa fie in starea in care s-au livrat, in ambalajul original, si trebuie sa contina inclusiv toate accesoriile cu care s-a livrat initial.
  3. Nu se accepta retur pentru produsele care prezinta zgarieturi, deformari, lovituri fizice, modificari software, modificari hardware, defectiuni survenite din cauza socurilor electrice.
  4. Nu se accepta retur daca au fost desigilate produsele consumabile (cartuse toner, unitati de imagine, cilindri, lamele, fusere, unitati de transfer belt, role preluare hartie etc).
  5. Nu se accepta retur daca au fost desigilate produsele software (licente, sisteme de operare, antivirusi, programe si utilitare).
  6. Pentru produsele returnate, costul transportului va fi suportat de catre cumparator.
  7. Retururile solicitate de catre persoanele juridice vor fi acceptate doar in situatia in care produsele sunt sigilate.

Procedura returnare produse

  1. Pentru returnarea produselor cumparate online, este necesara copletarea  formularului de retur care va cuprinde urmatoarele informatii:
    • numele si prenumele cumparatorului
    • adresa email si numar de telefon la care sa puteti fi contactati pentru stabilirea detaliilor de retur;
    • data si numarul comenzii (il gasiti pe email);
    • contul bancar in care sa va putem returna suma;
    • motivul renuntarii la produs;
  1. Dupa ce ati trimis cererea de retur, veti fi contactat de un operator pentru stailirea detaliilor de retur.
  2. Va rugam sa nu expediati coletul fara a primi acceptul operatorului nostru.

Timp restituire sume aferente retur

Rambursarea sumelor pentru retur se va face in cel mult 7 zile lucratoare de la data la care Bprint intra in posesia produsului returnat, dar nu mai mult de 14 zile calendaristice din momentul in care Bprint este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopul efectuarii returului

In cazul in care nu exista neconformitati iar produsele indeplinesc toate conditiile de retur mentionate mai sus, vom proceda la intocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, in conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispozitie de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Pentru intocmirea documentelor mai sus mentionate se vor utiliza, conform dispozitiilor legale in vigoare, date cu caracter personal: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, dupa caz.

Scroll to Top